logo

Bilgisayar oyunları agresif yapıyor

Sokak oyunlarının yerini neredeyse bilgisalar ve mobil oyunlar aldı. Yapılan son araştırmalar 2 ile 17 yaş arası çocuk ve gençlerin yüzde 70’inin bilgisayar, yüzde 75’e yakınının ise oyun konsolu sahibi olduğunu gösteriyor. Çocuk ve ergenlerin yüzde 90’ı, neredeyse tamamı, rutin olarak bilgisayarda ya da mobil araçlarda oyun oynuyor.
Yapılan araştırmalar video oyunlarının kişileri daha agresif davranmaya ittiğini gösteriyor. Iowa State University’nin yaptığı araştırma, oyunların görsel dikkati artırırken dürtü kontrolünü azalttığını ortaya koyuyor.
Oyun oynayan, özellikle aksiyon oyunlarını seven kişiler ani tepkiler vermeye daha meyilli. Üstelik oyunlar kişilerin otokontrol mekanizmasını zayıflatarak onları daha agresif hale getiriyor. Agresif dürtülerin üstesinden gelmek için kontrol mekanizmasının çok iyi çalışmasına dikkat çeken araştırmacılar, video oyunlarının bu açıdan olumsuz etkisi olduğunu vurguluyorlar.
Türkiye’deki oyun alışkanlıklarına bakıldığında oyuncuların çoğu (yüzde 56) PC oyunlarını tercih ediyor. PC oyun türleri arasında da en çok strateji oyunlarını (yüzde 55) seçen Türk oyuncular, yoğunlukla gece (yüzde 45) ve ezici bir çoğunlukla evlerinde (yüzde 96) oyun oynamayı seviyor. Mobil platformlarda oyun oynayanların sayısı gün geçtikçe artıyor.
Uzmanlara göre göre bir karakterin öldürüldüğü ya da zarar gördüğü bilgisayar oyunları saldırgan düşüncelerde, duygularda ve davranışlarda artışa yol açıyor. Şiddet içerikli oyunlar düşmanlık duygularını besliyor, kaygı düzeyinde artışa neden oluyor. Şiddet içerikli oyunlar fiziksel güç kullanımında artışa yol açarken sosyal davranışlarda (örneğin yardımseverlik, vb.) azalmaya da neden oluyor.
Cumhuriyet